Zoldseges hajdina.

Hajdina...meg a neve is szep :) Nem ismertem , bar uzletben mindig lattam, de csak par honappal ezelott foztem eloszor es azota mar nagyon sokszor, mindig mas formaban. Regebben leginkabb kasat foztek belole... bar nekem ugy nem a legszipatikusabb. A hajdina rosttartalma ketszerese a graham lisztenek, ezert nagyon ajanlott mindazoknak akik hajlamosak emesztesi zavarokra, inkabb hajdina mint graham liszt :) Cukorbetegek dietajaban pedig elengedhetetlen a hajdina. Terjunk a receptre ♥




Hozzavalok : 250 gr hajdina
 1/4 voroshagyma vagy 1 nagyobb szal zoldhagyma
1/2 repa.
1 szal zellerszar (ha nincs akkor a sima zeller is megteszi)
1/2 piros szinu paprika
1/2 sarga szinu paprika
1/2 zold szinu paprika
1 fel marek zoldborso 
chilipehely
 frissen orolt bors,so
 1 ek olivaolaj.


Elkeszitese :

A hajdinat egy szurobe teszem,megmosom, majd miutan lecsorgattam egy labasba teszem es dupla mennyisegu vizet adok hozza. Kozepes langon megfozom, vigyazat nem szabad tulfozni, kevesebb idore van szuksege mint a rizsnek.
  Miutan megfott a hajdina, ujbol szurobe teszem es leoblitem.
Egy nagyonn serpenyoben, az 1 ek olajon megdinsztelem az aprora vagott zodlsegeket, es kulon edenyben megfozzuk a fel marek zoldborsot .Mikor mar eleg puhak a zoldsegek, hozzaadjuk a leszurt hajdinat, sozzuk , megszorjuk, frissen orolt borssal, keves chilipehely is mehet bele. Finoman osszekeverjuk egy villaval, hogy ne torjuk ossze a hajdinat, egy ksi aprora vagott zoldpetrezselymet is szorhatunk ra. Nagyon finom es laktatos is. Jo etvagyat!
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések