szerencsehozo lencsegulyas



Szerencsehozo lencsegulyas.

  Ez a lencsegulyas tavaly keszult Ujevre, es nagy sikernek orvendett. Mivel a fozeleket a ferjem nem szereti ugy gondoltam gulyas formajaban talan megeszi. Nem tevedtem :)


Hozzavalok :

3-4 szelet csaszar szalonna vagy sima szalonna
1 voroshagyma
1/2 kaliforniai paprika
250 gr lencse ( aki akarja aztassa be, en soha nem szoktam)
 2 cikk fokhagyma
2 baberlevel
1 doboz tejfol . legalabb 250 ml
2 repa, 
1/2 zellergumo
fustolt kolbasz (elhagyhato)
800-1000 gr hus sertes vagy marha.
zoldpetrezselyem.
gulyaskrem 1 evokanallal.
pirospaprika
so es bors 
1 petrezselyemgyoker
zellerlevel.

Elkeszitese :

 A zoldsegeket, hust, hagymat aprora vagtam a fokhagymat lereszeltem, es kulon talkaba tettem. A hagymat megdinsztoltam a kaliforniai paprikaval egyutt.  Hozzaadjuk a pirospaprikat a gulyaskremet es a felvagott hust.Ha szukseges egy kis vizet toltunk ala. Mikor a husunk felig megfott, hozza adjuk a lencset es a zoldsegeket,babaerlevelet. Osszekeverjuk es tetszes szerinti viz mennyiseget ontunk hozza. A lencse megdagad ugyan de nem annyira mint a bab, ugyhogy vigyazni kell ne legyen tul sok le rajta. Ha szukseges meg ontunk hozza. Mikor megfott a hus ,zoldseg es lencse is, akkor vekony rantast keszitunk vagy habarast, 2 kanal lisztbol. Hozzaadjuk a 2 cikk reszelt fokhagymat is .Belekeverjuk a tejfolt, majd a forro levest lassan adagolva szep simara keverjuk a rantasunkat vagy habarasunkat. Beleontjuk a levesbe. Aki akar csipetket is tehet bele. Jo etvagyat!
 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések