Spenotos, gombas hustekercs

Egy nagyon egyszeruen elkeszitheto de nagyon mutatos ebedet keszitettem a napokban. Spenotos , gombas sertescomb feltekerve, melle fokhagymas, szojaszoszos parolt zoldbab es  sutoben sult krumpli. 


 Hozzavalok a hustekercshez :

1 db sertesdio ez kb 600-700 gr volt
8-10 szelet baconszalonna
1 mareknyi mirelit spenot,(hus meretetol is fugg) akinek van az hasznalhat frisset, de a mirelit is tokeletes.
1 kis doboz champignon gomba a levetol leszurve.
1 zoldhagyma
1 cikk fokhagyma
1 ek olaj
 1 ek vaj 
so es bors, kakukkfu.


Hozzavalok a korethez :

4 desiree burgonya, jol megmosva es hejastol kisujj vastagsagura szeletelve
 2 marek zoldbab
1 cikk fokhagyma
1 ek piritott szezammag
1 ek jo minosegu szojaszosz. 
1 ek olaj + 1 ek olaj a burgonyat megkenni.
 

Elkeszitese :




Kezdjuk a hustrekerccsel.  A sertesdiot felvagjuk, en szo szerint hamoztam, mint egy almat, de ugy hogy a hus mindvegig a deszkan volt. Egyik kezemmel a hust fogtam, masikkal pedig az vagodeszkan levo reszet kezdtem vagni a husnak, korbe , korbe, igy kaptam egy szep nagy szeletet, amit aztan ki is klopfoltam, nem tul vekonyra es nem tul vastagra. Vigyaztam arra, hogy ne szakadjon meg a hus sehol. Soztam es borsoztam mindket oldalat.
  Az 1 ek vajat megmelegitettem, beletettem az 1 cikk reszelt fokhagymat, kicsit megfuttattam a vajon, majd hozzaadtam a levetol lecsorgatott mirelit spenotot, soztam es borsoztam. 3-4 percig paroltam, aztan egy tanyerba tettem hulni. 
  A gombahoz : a zoldhagymat a zoldjevel egyutt felvagtam, 1 ek olajon megdinszteltem, aztan hozzaadtam a gombat is amit aprora vagtam. A levet nem hasznaltam fel, helyette 1 ek huslevet adtam hozza abban parolodott.Ugyancsak 3-4 percig paroltam , mig elfott rola a le, aztan levettem a tuzrol es hagytam kihulni.
  Mikor kihult a spenot es a gomba,  akkor eloszor a spenotot kentem ra a kiklopfolt husra, majd a gombat. Feltekertem a hust mint egy bejglit. Egy masik vagodeszkara baconszeleteket teritettem akkorara amekkora a feltekert husom, majd szepen baconbe tekertem a hust. Sutopapirt tettem egy tepsibe, es  legkeveressel 180 c  ,alufoliaval letakarva sutottem, keves huslevet ontottem ala, ha nincs viz is jo lesz, vagy szaraz feherbor. Kb 35 percig sutottem, aztan kivettem es meglocsoltam a levevel. Ujbol betakartam es visszatettem a  sutobe. Ujabb 20 percet sult, aztan kivettem, egy vekony eles kessel beleszurtam, ereztem atsult a hus. Ekkor levettem rola az alufoliat es nelkule sutottem tovabb, neha megforditottam, hogy minden oldala szepen megpiruljon. Mikor szep pirosra pirult, kivettem a  sutobol es ujbol betakartam az alufoliaval, hogy pihenjen.

A korethez : A desire burgonyat jol  megmostam,kisujjnyi vastag szeletekre vagtam, es forrastol szamitva kb 6-7 percig foztem. Levettem a  tuzrol leszurtem, es papirtorlovel leitattam rola a vizet. Megszortam kakukkfuvel, soval es borssal,megkentem olivaolajjal ,sutopapirra helyeztem es 200c pirosra sutottem. Felidoben megforditottam, 
  A zoldbabhoz :  A ket marek zoldbabot, goz folott megparoltam. Mikor mar nem kemeny de nem is puha, inkabb roppanos legyen, akkor jeghideg vizbe dobtam par percre,igy a szep szine is megmaradt.  Szurobe tettem hagytam lecsorogni. Egy ek olivaolajat megmelegitettem beletettem az 1 cikk reszelt fokhagymat, par pillanatig kevertem, aztan beletettem a zoldbabot .Finoman osszekevertem max. 1 percig es raontottem 1 ek szojaszoszt. Raszortam a piritott szezammagot es osszeraztam, levettem a tuzrol .  A hustekercset felszeletelem, melle tettem a sult burgonyat es a zoldbabot.  Jo etvagyat! 

U.i
Tevesen sokan azt hiszik a szojaszosz tele van adalekkal. Nos tevedes. A jo minosegu szojaszoszban nincs abszolut semmilyen adalek. En a Yamasa szojaszoszt hasznalom evek ota ami termeszetes erjesztesu japan szojaszosz. Szinezek ,aroma es tartositoszermentes es a ceg 1654 letezik :) Azt hiszem kell kerjek toluk  egy evre valo szojaszoszt a reklamert :)


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések