Pulykamell pastrami

Tegnap delben lattam  a teveben ezt a receptet es nagyon megtetszett. A musor cime "egy kicsit egeszsegesebben" es tenyleg minden receptjuk  konnyen elkeszitheto es egeszseges alapanyagokbol keszul, termeszetesen adalekmentesen.
   Szeretjuk a pulykamellet, de leginkabb rantva vagy hirtelen sutve szoktam elkesziteni. Mivel tegnap minden adott volt a recepthez, elovettem a fagyasztobol es nekilattam. Gondoltam ha a teveben olyan guszta volt es annyira egyszeru, akkor az enyem se lesz rosszabb. Nem is lett :)



Hozzavalok :

 1 pulykamell fele (az altalam hasznalt kb 1,20 kg volt)
2 ek mez
2 ek dijoni mustar
1 kk fustolt paprika (ha nincs fustolt, jo a sima is)
2-3 ek olivaolaj  
1 ek durvara orolt feketebors
1 cikk fokhagyma reszelve
durva so.


A suteshez sutopapir es tuzallo tal, vagy tepsi , alufolia.

Elkeszitese :

A pulykamellet megsozzuk minden oldalan a durva szemu soval.
osszekeverjuk a mezet, mustart , orolt borsot, olivaolajat, pirospaprikat es a reszelt fokhagymat. A kapott masszaval jol bekenjuk minden oldalan a hust es hutobe tesszuk legalabb 2-3 orara, akinek sok ideje van az hagyhatja tovabb is, de a 2 ora boven eleg neki.
   A 2-3 ora leteltevel  sutopapirra helyezve , tuzallo talban  200 c sutjuk 20 percig. Majd kivesszuk  a talat a sutobol, letakarjuk alufoliaval es meg sutjuk 30 percet betakarva. Vegig 200 c. Nem fog megegni es kiszaradni sem.  Egy hustut szurtam bele, lehet erezni hogy atsult-e vagy sem. Kivettem a sutobol, hagytam, allni fel orat es csak azutan szeleteltem. Ma reggel hutobol kiveve csodalatos vekony szeleteket lehetett vagni belole,  batran allitom, lepipalja a bolti pastramit :)  Jo etvagyat! Egyszeru es nagyszeru kategoria.

u.i. En  egybol sutopapirra es tuzallo talba tettem a mellet ott kentem be, igy nem kell attenni mas edenybe mielott sutobe kerul. Aki nem annyira szereti az edeset a husokon az tegyen csak 1 ek mezet es a mustar adagot emelje meg 3 kanalra ketto helyett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések