Jingalov (ormeny toltott teszta)


 Jingalov


 Csináltam egy kis örmény töltött tésztát,
 "Jingalov" a neve.
Eredetileg sok-sok apróra vágott zöld-fűszerrel készül, az enyémben van, koriander, zöldpetrezselyem, újhagyma a zöldjével együtt, zellerlevél, kapor, kínai-kel, friss chili-paprika, oliva-olaj, só és bors.

Jól összekeverjük és hagyjuk 5 percet pihenni.

A tészta a világ legegyszerűbb tésztája. Nincs pontos mennyiségem, de egy puha, viszont nem ragacsos tésztát kell kapni.

 Én 3 pohár lisztet használtam, sót és langyos vizet töltöttem hozza apránként, addig amíg a tészta jól kezelhetővé vált. Ha kicsit ragad akkor még adjunk kevés lisztet hozzá. Élesztő nem kell bele.
zöldséget.
A tésztát 8-ba vágtam majd minden darabot kinyújtottam, kerekre, a közepébe tettem az apróra vágott zöld-fűszerekből, a két oldalát felemeltem és középen összecsíptem a tésztát. Kicsit még kilapítgattam, és az összecsípett részén a tenyeremmel kicsit megnyomkodtam. Két gázkarikára helyeztem a vaslapot,- jól felforrósítottam és rátettem a tésztát. Nem kell alá olaj, vagy bármilyen más zsiradék.

Egy pár darab készült a zöld levelekkel, és még készült juhtúrós, fetás, kaprosból is 4 darab. Nagyon-nagyon finom volt.
Ugyanebből a tésztából lehet laffat (kenyeret) készíteni, és belegöngyölni shawarmat vagy bármi mast. Jo etvagyat!

 
Izrael, Askelón 2017. 03.08

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések