Fajitas csirkemellbol




A gyors es finom etelek hive vagyok. Ez a mais recept is kozejuk tartozik. Van olyan, hogy se idonk se kedvunk a konyhaban teblabolni de megis finomat szeretnenk enni. Ilyenkor vesszuk elo ezeket a gyors es finom, szines eteleket. ami raadasul nem is igenyel sok hozzavalot. Eredetileg  tortillaba kepzeltem el, de aztan megis atalakult, es illatos rizs keszult melle.


Hozzavalok:

1 nagy csirkemell  vagy ket kisebb (amibol en keszitettem 600 gr volt)
1 nagy voroshagyma
1 lime leve (vagy citrom)
3 szinu kaliforniai paprika, mindne szinbol egy fel, ha a paprikak nagyok, ha kicsik akkor egy egy db mindegyikbol
4 ek olivaolaj
1 kk chilipehely
1/2 kk fustolt paprika
1/2 kk voroshagymapor (en piritott hagymat tettem helyette amit megtortem kicsit a nyujtofaval.)
1/2 kk bors , durvara orolve
1/2 kk romai komeny (1 kk  azoknak akik ismerik es szeretik, es 1 egesz kk tettem bele)
So

Elkeszitese :

A melleket vekony csikokra vagjuk
A paprikakat es  a hagymat felszeleteljuk.

Egy talkaban elkeverunk 1 ek olivaolajat a lime levevel, hozzaadjuk a chilipelyhet, sot, borsot hagymaport, fustolt paprikat es romai komenyt. Raontjuk a felszeletelt husra.
   Egy serpenyoben vagy wokban 1 ek olivaolajat megmelegitunk es beletesszuk a hus felet/ Puhulasig sutjuk+meg 1 perc hogy zep szine is legyen.  Mikor elerte a kello szint, kiszedjuk a serpenyobol, megint teszunk 1 ek olivaolajat, ha szukseges, es beletesszuk a hus masik felet, Ugyanugy jarunk el vele mint az elso adaggal. Mikor elkeszult kiszedjuk  melegen tartjuk.
   Beletesszuk a serpenyobe a megmaradt 1 ek olajat es  mikro mar meleg beletesszuk a felszeletelt hagymat. 2-3 percig nagy langon piritjuk, aztan hozzaadjuk a paprikakat is es tovabbi 3-4 percig piritjuk nagy langon.  Hozzaadjuk a felretett  megsult csirkemellet es osszekeverjuk a parikaval , hagymaval.   Ha van huslevesunk vagy zoldseglaplenk othtoin akkor adunk hozza 2-3 ek mennyiseget. Ha nem akkor vizet. Beallitjuk az izeket . En meglocsoltam meg keves lime levevel. Tortillaba tekerve talaljuk, vagy  bagettbe, vagy rizzsel ahogy mi ettuk. Egy pikans pico de gallo salatat keszitettem  meg, ami nem mas mint egy kis csipos paradicsomsalata es aminek a receptjet  itt talaljatok http://matyievakonyhaja.blogspot.co.il/2015/07/mexikoi-csipos-paradicsomsalata.html


  Jo etvagyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések