Clafoutis (klafouti) a francia alom

 Tegnap sutottem eloszor ezt a sutemenyt , ami  a vilag legegyszerubb sutemenye es megallja a helyet barmilyen asztalon. A palacsintak , pitek es gyumolcsos sutik kedveloi imadni fogjak. Az eredeti recept fekete cseresznyevel keszult, meghozza magozatlan valtozatban.  En kimagoztam . Elkeszitheto minden szezonalis gyumolccsel. En Julia Child receptjet valasztottam,  bar azt is tobb valtozatban jelenitettek meg mint eredetit. Azt valasztottam amelyik a legszimpatikusabb volt szamomra. Nem kell hozza sok hozzavalo, tejszin, par receptben tej vagy fele tej fele tejszint ir, tojas,cukor liszt es cseresznye. A hozzavalokbol 4 szemelyre boven elegendo sutemeny lesz. Mereshez az recept szerint 2,5 dl meropoharat hasznaltam .



Hozzavalok:

 1 1/4 pohar tejszin
2/3 pohar cukor
3 db L meretu tojas
csipet so
1/2 pohar + 2 ek liszt
3 meropohar cseresznye kimagozva.
1kk vaj a forma keneshez
keves fahej (a receptben nem irta, de en a cseresznyet megszortam vele finoman es osszekevertem.)
24 cm atmeroju kuglof formara esett a valasztasom 
Eredetileg barmilyen tuzallo keramia talban sutheto

Elkeszitese: 

Egy mixerrel vagy blenderrel oszekeverunk minden hozzavalot. En a mixert valasztottam, kb 3 percig kevertem. 
 A format kikentem vajjal majd megszortam cukorral. Beleontottem a masszat, aztan beledobaltam a kimagozott cseresznyet, lehetoleg mindenhova jusson belole. A 3 pohar cseresznye gazdagga teszi a sutemenyt, boven eleg lesz bele. A sutot felmelegitem 180c , beleteszem a tepsit es sutom  kb 10 percet, aztan a sutot visszaveszem 170c es igy sutom tovabb . En beleszurtam egy hurkapalcikat es mikor meg nedvesen hoztam ki  apalcat de mar nem ragadt ra a massza, akkor kivettem a sutobol. Olyan allagu kell legyen mint  a tejpite. A szelei stabilak mar de a kozepen meg erzik hogy lagyabb, ezert ajanlatos a  hurkapalcikat hasznalni. En a vege fele ratettem egy alufoliat  es ugy sult az utolso 10 percet.
   Mikor megsult kivesszuk a sutobol, hagyjuk pihenni 5 percet majd egy tanyerra boritjuk. A latvany szepseget fokozhatjuk ha megszorjuk  porcukorral,talalhatjuk fagylalttal is, vagy mehet ra extra tejszin. Allitolag legfinomabb langyosan. Biztosithatok mindenkit hutobol kiveve is isteni ;) Jo etvagyat!







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések